Pages

We make a living by what we get, but we make a life by what we give - Winston Churchill

Tuesday 4 March 2014

LONDON... kita jumpa lagi...

Big Ben and House of Parliament








The Household Cavalry Museum




Buckingham Palace
Buckingham Palace


St. James's Park
LimKokWing University

Challenge burgers (4burgers) ???  @ Tinseltown

beratur di Airport (Heathrow) untuk menuntut bayaran balik cukai (VAT refund). Apabila anda membeli belah, jangan lupa untuk meminta jurujual menyediakan dokumen tuntutan tax refund bila membayar dikaunter.

Bergantung kepada musim percutian, eloknya anda memperuntukan masa sekurang-kurangnya 2 jam untuk menyelesaikan proses tuntutan di Airport.
Sesetengah tempat membeli belah seperti di Bicester Village, kaunter memproses tuntutan ini ada disediakan, jadi tidak payahlah memprosesnya di Airport.

Ataupun dokumen tuntutan boleh dikirimkan melalui sampul yang disediakan, jadi tidak payahlah beratur. Walaubagaimanapun, barangan berniai seperti barangan elektronik (iPad dsb), barang kemas (jam dsb) perlu ditunjukkan kepada pegawai memproses tuntutan, jadi tuntutan untuk barangan seperti ini nampaknya perlu dibuat di Airport juga sewaktu hendak meninggalkan negara tersebut.

All in all, kami menerima bayaran balik sebanyak lebihkurang separuh jumlah asal tax yang dikenakan semasa membeli selepas menolak kos dan yuran proses. Kami memilih bayaran balik untuk dikreditkan ke dalam kad kredit kami yang mengambil masa selama 2 hingga 5 minggu. Anda juga boleh memilih untuk menerima secara tunai demgan dikenakan sedikit caj.

No comments:

Post a Comment

Facebook Badge

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...