Pages

We make a living by what we get, but we make a life by what we give - Winston Churchill

Sunday 23 November 2014

India Nov 2014 - Day 1 - Dari KL ke Delhi

Penerbangan kami, MH0190, dari KLIA ke Indira Ghandi Airport New Delhi, berlepas pada 20/11/2014 jam 06:50pm.

MH0190 dari jendela Golden Lounge...
Sementara menunggu masa berlepas kami bersantai sambil makan-makan di MAS Golden Lounge.

Sewaktu mula boarding, ribut petir melanda. Penerbangan kami tertunda selama lebihkurang 20 minit dari jadual asal, untuk menunggu ribut petir reda sedikit sebelum dapat berlepas.

Penerbangan mengambil masa 5 jam lebih dan kami mendarat di Indira Ghandi International Airport Terminal 3 pada jam 9:55 malam waktu Delhi. Waktu Malaysia dah tengah malam. Di luar airport menunggu ketibaan kereta kami.

Dari airport ke hotel penginapan kami, Radisson Blu Dwarka, mengambil masa lebihkurang 20 minit.

Menunggu urusan check in untuk naik ke bilik di Tingkat 7, untuk tidur. Oh ya, untuk masuk ke hotel, tetamu kena scan dulu menerusi pintu/gerbang scan seperti di airport. Ini merupakan laluan masuk ke hotel. Lupa pula nak ambil fotonya.

TIPS

Air Minuman di India

'Biseri' adalah jenama utama bagi bottled water di India. Tapi kami rasa ianya bukan air mineral tapi air yang ditapis/RO. Jenama 'Bisleri' ini disediakan oleh pihak hotel dan juga menjadi daily supply untuk kami yang disediakan oleh tour operator kami. Jenama ini juga disediakan di atas kapalterbang domestik. Ada juga yang jenis mineral, di mana perkataan "Mountain Water" tertulis dibotol.

Untuk makluman lanjut/panduan mengenai air minuman di India, sila lawati laman berikut:-

Ini pemandangan sekitar hotel keesokan harinya, sebelum kami berlepas ke Lucknow dengan penerbangan domestik, GoAir disebelah petangnya.

1. Thanks for sharing...so you dapat upgraded 😄😄👍👍

1. We will try to share our moments/travel tips from our point of view as much as we can here. Thanks for visiting this blg Mazwin Lian. And yes, we've got upgraded on both flight to Delhi and return. : )

Facebook Badge

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...