Pages

We make a living by what we get, but we make a life by what we give - Winston Churchill

Friday 5 September 2014

NZ 2006 Part 4 - ke Christchurch

Tarikh Percutian : 15 hingga 27 November 2006
Pakej : Persendirian (sendiri atur)
Waktu New Zealand : +12GMT (perbezaan +4 jam dari waktu Malaysia)

Pagi-pagi lagi sudah bertolak dari Queenstown agar dapat sampai ke bandar Christchurch sebelum gelap malam. Christchurch terletak lebih 500 km dari Queenstown melalui jalan tengah / kawasan tasik yang sangat indah pemandangannya.


Tak jauh dari Queenstown, terdapat satu tempat di mana kita boleh mencuba bungee jumping dari atas jambatan. The Kawarau Bridge Bungy Centre. Singgah sekejap untuk melihat keadaannya. Memang tinggi jambatan tersebut dan nun di bawah sana adalah sungai. Tak sanggup nak berbungee jumping!


Sebelum sampai di Cromwell, kami singgah untuk membeli buah-buahan di gerai kecil tepi jalan. Setelah memilih sedikit buah-buahan, kami menunggu agak seketika kemunculan tuan gerai untuk membayarnya. Ada sesuatu yang tak kena apabila tuan gerai tidak juga muncul. Lepas tu barulah kami perasan, ada sebuah tabung tin dilabelkan "We're Here!!!", untuk kami memasukkan wang pembayaran. Huh! Kalau tempat kita.....hmmmmmm...


Sememangnya pemandangan sangat indah di sepanjang perjalanan ke Lake Pukaki dan Lake Tekapo. Bagi kami, dalam banyak-banyak percutian, New Zealand south island destinasi perlancongan yang paling cantik, selain dari Parmukalle, Turki.

Lake Pukaki, air tasiknya amat biru warnanya..


Tiba di motel penginapan kami, Papanui Court Motel di Christchurch.. hari dah hampir gelap....


Hari-hari berikutnya di Christchurch.... di International Antartic Centre..


Christchurch Gondola Ride...


Selepas Christchurch, bermulalah perjalanan untuk kembali ke NZ north island.

No comments:

Post a Comment

Facebook Badge

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...