We make a living by what we get, but we make a life by what we give - Winston Churchill

Friday, 26 October 2018

JUS LIMA yang membuat rasa lega

Rahsia Ramuan Dr Vaid Sahab Bagi Jantung Tersumbat
Resepi yang diberikan oleh Vaid Sahab (doktor di Auyerveda) telah banyak dikongsi dan menjadi viral sejak beberapa tahun yang lepas.  
Bahan diperlukan:
  • 1 cawan jus lemon
  • 1 cawan jus halia
  • 1 cawan jus bawang putih
  • 1 cawan cuka epal
Cara menyediakannya:

Campurkan semua bahan di atas dan masak dengan api yang sangat perlahan (kerana khasiat perubatan dalam bahan akan hilang jika suhu tinggi) sehingga bahan campuran ini tinggal 3 cawan. Sejukkan, kemudian campurkan dengan madu semulajadi, dan simpan dalam balang yang bersih.

Minum satu sudu setiap hari sebelum sarapan.
Amalan yang berterusan akan membuka pembuluh darah yang tersumbat dan merawat kolestrol.  Ramuan ini sudah tidak asing lagi dan banyak terdapat dipasaran berasaskan resipi tersebut dengan pelbagai nama.

Pembuluh darah yang menyempit dan keadaan pembuluh darah setelah mengamalkan ramuan ini :-

                      (SEBELUM)                                              (SELEPAS)

Pengalaman sendiri
Saya mula mengamalkan jus ini sejak 5 tahun yang lalu, apabila teman yang tinggal di Saudi bercerita pasal resipi ramuan ini yang diamalkan oleh suaminya.  Masa tu kolestrol jahat mula bersarang dalam tubuh saya.  Sejak dari hari itu sehingga sekarang saya masih amalkan mengambil jus ini.  Memang ada perubahan yang saya rasakan.
1.  Ujian darah menunjukkan kadar kolestrol jahat menurun dan doktor sarankan saya mengurangkan dos pengambilan ubat kepada 5mg.  Ada masa saya tidak mengambil langsung sehingga 6 bulan dan kadar kolestrol tidak meningkat.
2.  Rasa kebas tangan dan kaki  terasa kaku semasa bangun pagi sudah sangat-sangat berkurangan.
3.  Dulu saya mengalami masalah angin yang serius selalu terasa kembung dan sangat tidak selesa.  Picit mana-mana bahagian badan pasti sendawa keluar angin. Alhamdulillah masalah ini sudah banyak berkurangan sekarang.
4.  Saya suka amalkan jus ini waktu malam sebelum tidur, kerana paginya membantu saya tidak mengambil masa yang lama dalam bilik air. 
Saya terpanggil untuk menyediakan jus ini untuk membantu mereka yang tidak mempunyai masa dan tidak tahan dengan bau harum semerbak yang memenuhi satu rumah sepanjang proses memasaknya. Saya menggunakan bahan-bahan premium dan berkualiti seperti halia bentung, bahan organik dan madu asli.


Dinamakan Jus Lima kerana bahan-bahan ramuannya  terdiri dari lima bahan utama.  Antara khasiat yang terdapat dalam bahan-bahan Jus lima:-


Bawang putih - meningkatkan imunisasi badan; menurunkan kadar kolestrol; berkesan mengatur kadar gula darah; mengurangkan migrain.

Halia bentung - membantu menghadam makanan; membuang angin dalam usus besar dan kecil.

Lemon - menambah kesihatan jantung; membantu melawan kanser; mengelakkan batu karang; meningkatkan penyerapan zat besi; mencantikkan kulit; menurunkan berat badan.

Cuka apple - membantu sistem penghadaman dan berat badan.

Madu - sumber vitamin dan mineral; sebagai prebiotik; melembabkan kulit; memberi tenaga.

Adalah agak sukar untuk mendapatkan madu asli memandangkan yang ada dipasaran katanya hampir 80% adalah tiruan.  Madu tiruan secara sintetik yang sangat menyerupai madu asli dan tiada ujian atau petua yang tepat untuk menentukan keaslian madu, melainkan dengan melakukan ujian makmal.  Apa yang mampu ialah cuba dapatkan madu dari sumber yang dipercayai atau terus dari pembekal.

Bagi sesiapa yang berminat untuk mendapatkan Jus Lima ini, bolehlah berhubung dengan nombor telefon yang tertera di label Jus Lima (012 969 7581) melalui Whatsapp/Voice Call.

** Tetapi kami tidak menyediakan stok. Kami hanya membuat Jus Lima ini untuk kegunaan sendiri dan membuat lebih hanya apabila ada pesanan (pre-order).




No comments:

Post a Comment

Facebook Badge

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...