We make a living by what we get, but we make a life by what we give - Winston Churchill

Tuesday, 26 September 2017

Art In Paradise, Bangkok

Day 5a, Selasa - 29/08/2017

Ada beberapa tempat yang dicadangkan untuk hari ini, antaranya Madame Tussauds di Siam Discovery Mall, Siam Ocean World di Siam Paragon Mall dan Siam Niramit Show. Akhirnya kami memilih untuk ke Art In Paradise di Esplanade Mall.

Kami sampai agak awal di Esplanade Mall di mana perniagaan baru saja bermula. Kami terus ke tingkat atas mall untuk mencari Art In Paradise. Staff panggung wayang di tingkat atas itu menunjukkan kepada kami elevator, naik setingkat lagi untuk ke level 4.

Agaknya kami antara yang terawal ke galeri 3D ini pada hari itu. Tiket masuk adalah THB400 seorang. Kami berhajat membayarnya dengan kredit kad oleh kerana hendak menjimatkan wang tunai yang ada di tangan, tetapi mereka hanya menerima urusniaga tunai sahaja.

Ada satu lagi museum art 3D di MBK Center  yang lebih baru, tetapi ruangnya lebih kecil dan bayaran masuknya lebih mahal berbanding dengan yang di Esplanade Mall. Rata-rata bayaran masuk galeri 3D di Malaysia adalah lebih murah, cuma ruang galerinya lebih kecil. Masa ke Sg. Lembing, Pahang dahulu, ada juga beberapa galeri 3D. Kami pernah masuk galeri yang di Shah Alam seketika dahulu.

Foto-foto di bawah ini adalah ruang lobi pintu masuk utama Esplade, di penuhi dengan ruang-ruang perniagaan ala gerai.



Selepas menghabiskan masa bergambar di galeri 3D ini, kami mengambil teksi ke Terminal 21 (entri selepas ini) di mana selain dari menjejak kaki di Terminal 21, kami meninjau sistem BTS mereka untuk ke kawasan Siam Paragon dan seterusnya ke Asiatique Riverfront.

Kos pengangkutan untuk hari ini..
  • Teksi hotel ke Esplanade 117B
  • Teksi Esplanade ke Terminal 21 150B (tak guna meter)
  • BTS Asok Station ke Siam Station 112B (untuk 4 pax)
  • BTS Siam Station ke Sampha Taksin Station 136B (untuk 4 pax)
  • Feri dari Sampha Taksin ke Asiatiqe 120B (untuk 4 pax)*
  • Taxi dari Asiatiqe ke hotel 250B (termasuk 50B toll)
  • Service mendapatkan Taxi di Asiatiqe 20B
* Ada feri percuma yang disediakan oleh Asiatique Riverfront, kena tengok jadualnya untuk mengelak menunggu lama ketibaan feri di jeti.

Banyak arts dalam galeri ini sampai ada yang sudah tidak larat lagi nak bergambar. Di bawah ini sebahagian dari foto-foto 'trick eye' yang diambil semasa berada di sini.


 

















 













 







No comments:

Post a Comment

Facebook Badge

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...