Pages

We make a living by what we get, but we make a life by what we give - Winston Churchill

Tuesday 30 January 2018

Boxing Day & Sales di Perth

26 & 28 Disember, 2017

26 Disember (sehari selepas hari krismas) di kenali sebagai Boxing Day.

Memang ramai orang membeli-belah kerana potongan harga hampir keseluruhan barangan amat menarik. Tetapi, kami rasa, kalau tidak risau kepada kehabisan stok barangan yang kita hendak itu, tidak perlulah bersesak-sesak membeli-belah. Boleh saja dibuat pada hari lain kerana sales ini berpanjangan hingga ke tahun baru. Kami keluar shopping semula pada 28 Disember selepas bersesak-sesak membeli-belah di WaterTown Brand Outlet pada 26hb Boxing Day itu. Adalah juga nampak baju yang hendak dibeli tetapi saiz yang bersesuaian dah kehabisan stok.

Semasa hendak tiba ke WaterTown tu, kereta-kereta beratur panjang nak masuk parking, lalu kami ke City West yang dekat dengan WaterTown untuk parking. Dari situ kami berjalan kaki ke Watertown. Lebih jimat masa.



Parking pun agak susah, round dua tiga kali dalam bahagian pakir sebelah dalam pun tak dapat-dapat. Tunggu sekejap baru dapat ruang kosong di bahagian sebelah luar (tidak berbumbung). Dua jam pertama adalah percuma, 3 jam selepas itu kena bayar AUD$5. Kalau lebih 5 jam, pakirnya sampai AUD$15 kalau tak silap. Cara pakir agak senang... pergi ke meter terdekat, isi nombor plate, kalau nak pakir lebih daripada tiga jam, isi syiling. Tiada slip/tiket dikeluarkan. Mereka monitor secara online kot.

Tidak banyak gambar diambil masa shopping kerana Cik Kiah masing-masing dok sibuk bershopping termasuk camera men. 😝😜

Boxing Day Shopping

 

Masing-masing borong seluar jeans kat sini... ada potongan 50%..


Disapa oleh seseorang semasa shopping.... eh! macam kenal.. Ya, memang pun kenal..rupa-rupanya pelakon dan bekas pembaca berita TV3 Zainol Macwilson.  Beliau juga mengusahakan homestay di Perth.


Masing-masing shopping halatuju masing-masing. Bila sampai masanya, janji berjumpa di kawasan Coffee Club..


Habis masa seharian hanya di Watertown Brand Outlet. Bila dah petang, makan malam (awal) di Charcoal Chicken Express (halal) di satu lagi restoran yang disarankan, yang terletak berdekatan dengan Dianella Plaza.


28 Disember 2017

Keluar lagi shopping di lain-lain tempat pada 28 Disember, sebelum naik flight untuk balik ke Malaysia selepas tengah malam nanti.

Kami rasa memang berbaloi untuk merancang percutian hujung tahun ke mana-mana tempat yang buat Krismas Sales/Boxing Day/New Year Sales yang paling dekat dengan Malaysia kerana selain daripada bercuti, kita dapat beli stok barangan baru dengan harga yang amat menarik. Macam di Perth ini, bagi yang nak renew pakaian, nak stok supplement/vitamin, barangan correlle etc bolehlah tinjau-tinjau percutian hujung tahun di Perth.

Sekian, episod Perth.. Cik Kiah minta buat trip ke NZ pula.. eiyalaah.. kita beranganlah dulu..

1 comment:

  1. Interesting to read and getting to know these experiencing of Perth at the boxing day sales within your post sharing. Thanks a lot for the sharing. Long Term Serviced Apartments Perth | Homestay And Accommodation Assistance WA

    ReplyDelete

Facebook Badge

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...